Könnyebben könnyebb

Könnyebben könnyebb

Majdnem teljesen egyedül

2022. augusztus 21. - agnessza

A fogyás nem csapatsport. Mindenkinek az egyéni teljesítménye szükséges hozzá.

Viszont ez azt is jelenti, hogy a többieknek semmi joguk beleszólni.
Nincs rosszabb, mint amikor a túlsúlyos embernek a következőket kell hallgatnia:
Ezt még biztos meg akarod enni?
Tudod ebben hány kalória van?
Ezek nem egészséges ételek.
Mikor akarsz lefogyni?
Vagy mégis van rosszabb. Amikor ezek kombinációját és variációit kell hallgatni unásig.

Ilyenkor nyugodtan mondjuk a következőt: Tudom, hogy jót akarsz, de ebben sajnos nem tudsz segíteni. Azzal semmiképp, ha ezeket mondod, mivel ezzel én is tisztában vagyok. Ha lesz erőm hozzá, le fogok fogyni.

Ha sikerül levakarnunk magunkról a kéretlen tanácsadókat, talán lesz is esélyünk, hogy a helyes elhatározásra jussunk és elinduljunk az úton.
keretlen_tanacs.jpg

Mások diétája, mások módszerei:

Ezekkel tele a padlás. Annyi fajta csoda módszer van, hogy az rettenet. Szerintem nincs tuti módszer, a lényeg, hogy a diéta és az őt bevállaló alany passzoljanak egymáshoz.

Jöjjön egy kis saját tapasztalat: Én először a keto diétát próbáltam pár hétig. Nálam nem vált be. Ettől még rengetegen ezzel fogytak sikeresen, csak nekem nem való, mert én visszaborzadok a nem teljesen sovány húsfajtáktól.
Számomra a szakaszos böjt volt a nyerő, mert én a leginkább a friss éhséget gyűlölöm, ezzel pedig napi egyszer kellett friss éhséget leküzdeni. A módszer lényege, hogy 16 vagy 18 órán keresztül semmi bevitel nincs, csak víz. Utána a fennmaradó időben két étkezést engedtem magamnak, az első minimális, a második pedig valami szintén szénhidrátszegény, de komplexebb étel. Én végül 20 órás böjttel csináltam, így mire az első után megéheztem volna, jöhetett a második étkezés. Számomra így volt kényelmes.

A lényeg szerintem az, hogy ki tudjuk elemezni, nekünk mi a legnehezebb része a diétának és azt küszöböljük ki valamilyen módszerrel.

Módszer választáshoz:

- ne legyenek benne dominánsak olyan ételfajták, amiket nem kedvelünk
- igazítsuk a bioritmusunkhoz a diétaválasztást, a nehéz megvonásos részeket ne tegyük olyan időszakra, amikor fáradtak szoktunk lenni
- ha szeretünk főzni, saját ételeken agyalósat válasszunk, ha a konyha nem a mi terepünk, akkor kötöttebbet vagy rendelőset
- ne féljünk testre szabni a módszert, ez csak diéta, nem a Szentírás
- fontos: a bűnözés nem testre szabás, valójában mindenki tudja, mi a különbség a kettő között

Miért vagyunk csak "majdnem teljesen" egyedül?

A támogató légkör sokat számít.
Csak az a lényeg, hogy nekünk jóleső módszerrel támogassanak.

Mit esznek előtted. - Számomra ez teljesen közömbös volt. Imádnám a csokitortát, ha ehetném, de mivel elhatároztam, hogy kalóriabombát nem eszem, így annyi szeletet ehetnek belőle előttem tetszőleges mennyiségű habbal felvidítva, amennyi beléjük fér (pedig a habot is szeretném). Valakinek viszont segít, ha a környezete is életmódot vált, mert kisebb a kísértés, több a motiváció.
Mi van a hűtőben - A szándékosan kifosztott hűtő számomra kontraproduktív. Ha bepipulok, hogy nincs az, amit akarok, mindenre képes vagyok érte, a legtávolibb boltban is felkutatom. A lényeg számomra, hogy ne akarjam megenni. Ha pedig így áll a helyzet, felőlem halomban állhat a kalóriadús étel, a lényeg, hogy a nekem való felhozatal is tisztességes legyen.
Miről beszélnek - A többségnek segít, ha nem beszélnek előtte ételekről. Én különc vagyok, én imádok beszélni a kajákról, különösen, ha csak ez jut nekem belőlük.
Mit készíttetnek velem. - Az igazi szakács mindig kóstol. Ez igaz, de a megízlelés is kóstolás, a felzabálás viszont már nem az. Sokaknak ez is extra nehezítés. A környezet segíthet, ha elfogadja, hogy telítős ételt magának főz vagy rendel.
lelancolt_fankok.jpg

Mi a legnagyobb segítség a környezet részéről?

- ha nem aggodalmaskodnak

- ha elismerik, hogy ez neked nehéz

- ha meghallgatják, hogy neked milyen segítségre van szükséged és e szerint is cselekszenek

- ha nem firtatják az eredményeidet, de dicsérnek, amikor beszámolsz ezekről

A bejegyzés trackback címe:

https://fogyjunkkreativan.blog.hu/api/trackback/id/tr8817912497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása